Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]



Mail this Foto to a friend



< Previous
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Monday, 5-Jan-2009 20:05
http://www.glitterfy.com/()

masakan kakak beberapa hari yg lepas... tak sempat nak edit...

ikan kerapu masam manis & taugeh goreng dgn udang

bahan dan cara masak semua org tau kan...
taugeh tu kakak buat sendiri (kat sini tak ada jual taugeh)

singgang daging & terung sambal udang kering

singgang daging
bahan
daging
bawang merah(hiris)
bawang putih(hiris)
halia(hiris)
kunyit hidup(hiris/tumbuk)
serai(titik)
daun kunyit
cili api
garam
asam keping-
air
cara
masuk semua dlm periuk dan masak hingga daging empuk

terung sambal udang kering
bahan
terung(potong kecil dan goreng hingga kekuningan)
cili kering(kisar)
bawang merah(kisar)
udang kering
garam
cara
panaskan sedikit minyak gorengkan udang kering
tambah cili dan bawang tumis hingga wangi
masukkan terung yg telah di goreng dan gaul rata

pizza

buat sarapan utk anak2
utk buat pizza ni kakak guna resepi doh asas roti je...
ratakan dan sapu pes tomato
pas tu tabur je ape2 yg kite suka kat atas nye
last sekali taburkan cheese dan bakar

nasi mandy ke mendi ke... tah kakak pun tau nak sebut :-D
kebab & shawerma

gambar ni kakak ambil semasa makan di restoren syrian food di sini
yg ada ayam kat atas tu nasi mandy
yg ada kentang goreng dan jeruk timun tu kebab ayam
yg berbungkus panjang tu shawerma ayam


© Pidgin Technologies Ltd. 2016