Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]



Mail this Foto to a friend



Next >
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Monday, 15-Sep-2008 03:55
http://www.glitterfy.com/()

Menu berbuka puasa ni bukan utk hari ini atau pun semalam, tapi dua hari lepas, baru ari ni sempat nak masukkan dlm fp ni. Apa yg kakak masak ni tak ada resepi pun cuma bolehlah kakak bagitau bahan2 dan cara memasak nya aje.
Biasanya kami sekeluarga berbuka makan nasi macam makan malam je, tak ada yg istimewa pun. Kuih2 pun jarang buat, anak2 tak makan sangat.



Ayam goreng ni biasa je, cuma gaulkan dengan garam, kunyit, halia, bawang putih dan sedikit tepung. Kemudian goreng. Pastu keluarkan minyak gorengan (tinggalkan sikit utk menumis). Tumis bawang besar yg di hiris bulat dan hirisan lada merah (kakak tak bubuh sebab tak ada) kemudian perah sedikit asam limau nipis. Masukkan ayam yg telah di goreng tadi dan gaul rata. Dah siap....senang kan.



Kobis ni pun sempoi je. Didihkan air, tambah sedikit hirisan bawang merah, ikan bilis dan daun kunyit. Setelah mendidih masukkan kobis. Dah siap......lagi senang kan.



Semua tau kan buat sambal tumis udang. Tak payah lah kakak susah2 nak bagitau kan.



Ikan masin ni goreng biasa je, tak tambah apa2 pun.



© Pidgin Technologies Ltd. 2016